.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جراحي غده 8 کيلوگرمي ازشكم يك زن آملي

پزشکان بيمارستان امام رضا (ع) آمل در يک عمل بي سابقه موفق شدند توده شکمي با منشاء دستگاه ژنيتال (تناسلي) به وزن 8 کيلوگرم را از شکم يک خانم 47 ساله خارج کنند.
به گزارش شمال نيوز به نقل از مهر، دکتر شبنم کياني جراح و متخصص زنان و زايمان و سرپرست تيم پزشکي  افزود : اين بيمار از مدتها قبل با مشکل توده شکمي با خونريزيهاي نامنظم ژنيتال مواجه بوده که در بررسيهاي تصويربرداري (سي تي اسکن)، (اي، وي، پي ) و (سي پي يو) مشخص شد که با احتمال بيش از 95 درصد  منشاء رحمي بيمارجراحي شده  توده  "ميوم رحم" بوده است.
به گفته وي علل اين اختلافات دروني تا حدود زيادي منشاء خانوادگي ، نژادي و منشاء هورموني آن به اثبات رسيده است. اين جراح ومتخصص زنان و زايمان معتقد است "ميوم رحم" تا قبل از بلوغ ديده نمي شود و در دوران پيري کوچک مي شود. دکتر کياني راه پيشگيري از کم خوني و مشکل ساز شدن اين توده را معاينه هاي هر چند وقت يکبار در طول سال دانست.
وي با بيان اينکه آمار دقيقي از برخورد توده "ميوم رحم" - که روند رو به افزايشي نيز در بين خانمها دارد -  در دست نيست خاطر نشان کرد : عوامل تغذيه و هورموني نيز در اين خصوص تاثير گذار است
 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.